25 de març 2008

Limoncello di Capri

Avui dedico aquest post amigues i amics blogaires al meu amic Pere i a les meves germanetes, fans del limoncello com jo mateix, malgrat que en el meu cas es pot fer extensible a tot el relatiu a Itàlia i la seva cultura. Si no fos català no tinc dubtes que seria italià, de ben segur!

El limoncello es un licor típic d'aquell país, obtingut per la maceració en alcohol de la part blanquinosa de la pell de la llimona. És un producte típic de la Campania italiana, elaborat amb les llimones cultivades a la Costa Amalfitana, al Golf de Nàpols, malgrat que en altres zones d'Itàlia o d'Espanya tambè se'n fa.

S'ha de consumir ben fred i conservar al refrigerador per poder apreciar al màxim el seu aroma cítric. S'utilitza com a licor de postres (els coneguts "xupitos"), en rebosteria per aromatitzar dolços i gelatines, amb maduixes, macedònies i combinat amb tònica o cava donant lloc a una beguda molt refrescant.
Això si, vigileu perquè malgrat la seva dolçor el seu grau d'alcohol està situat al voltant dels 30 graus, així que menors d'edat, absteniu-vos!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Post Recomendado deslizante para blogger