27 de febrer 2008

El Racó de La Pineda


Avui tiraré de records, el meu estimat Racó de La Pineda, allà on el meu avi se'n feia uns tips de pescar, on m'explicava de petit la història d'un vaixell enfonsat, on feia musclos i el pop, on jo anava saltant de roca en roca darrera els crancs...
El temps passa, el Port creix, la platja va desaparèixer i d'uns anys ençà gràcies a la insistència del nostre Ajuntament, del nou espigó construït, de la sorra afegida en èpoques de temporal ... hem aconseguit recuperar una preciosa platja de La Pineda amb una amplada que ni el meu avi crec que arribés a recordar.
Avui ell ja no pescaria sobre el niu d'ametralladores que tants records li portava, avui ho faria des del nou espigó amb les seves velles canyes de bambú. El temps avança, les coses canvien, però els records queden, perduren i el Racó sempre serà el Racó, amb sorra o sense.
P.S. Un parell de fotografies del seguiment que he anat fent del Racó aquests darrers anys. Guanyar sorra a la platja significa perdre l'encant del niu, però val la pena, uns nous encants en aquesta preciosa platja i noves històries de ben segur sorgiran.

2 comentaris:

  1. Sort que he conegut el racó amb aigua, perque la veritat és que aixo està tot molt canviat!!!

    Em va agradar quan fa poquet vam anar a passejar i de sobte, caminavem per on abans l'aigua et cobria. Vam tenir un cric-crec mental brutal!

    Aquest estiu gaudirem d'una platja wapissima!!!

    ResponElimina
  2. I més q canviarà com continuem així. No em sembla bé alterar l'ordre natural de les coses. Ara ja no hi ha petxines, ni crancs, ni cal arremengar-se per arribar al niu... Si el teu avi aixequés el cap no crec que li agradés veure el panorama! Espero que les generacions futures supleixin amb imaginació el que no han pogut gaudir amb realitat! Pq aviat la sorra de la platja la portaran de la Xina i la podrem anar a comprar a una botiga de 'todo a cien'!

    ResponElimina

Post Recomendado deslizante para blogger