12 d’octubre 2008

El Bus de la Prevenció(n)

Aquest és un programa conjunt del Departament de Treball i el d'Educació de la Generalitat de Catalunya i vull, amigues i amics blogaires, que quedi clara aquesta darrera paraula: Catalunya.
Perquè almenys en la meva primera presa de contacte com a professor d'ESO i BAT amb el programa en qüestió he dubtat si era per Catalunya, la veritat.

El col.legi inundat de fa dies de cartells, enganxines, tríptics, díptics, postals... això si, sempre amb la desmesura d'enviar-ne pocs si és per cada alumne de l'aula o de fer-ne un gra massa si només són informatius per grup classe.

Els primers dies, des de meitats de setembre fins la setmana passada, de relació amb l'esmentat programa han estat apassionants. Tanta propaganda, tanta paraula per trobar-nos amb una pàgina Web en construcció (val a dir que ara ja funciona, novetat!), típic de tripartit molt de parlar, molta façana i prou. Total que tanta informació només servia per acabar-te dirigint a un telèfon 902 (res de gratuït, com no) on calia trucar per fer la reserva adient i concretar data i hora.
Total que divendres matí una estona abans de les 9.30 del matí truco i sorpresa! Una amable telefonista em respon en CASTELLÀ (serà que potser aquest telèfon 902 ja és l'inici del "café para todos" d'en Zapatero), i jo em dirigeixo a ella en català en tot moment i sense canviar l'idioma i ella em comprèn perfectament perquè en cap moment em fa repetir cap de les dades que em pregunta. 
Així que acabo tenint una conversa de menys d'un minut amb un telèfon de la Generalitat de Catalunya sent atès en castellà en tot moment i sense que pugui tenir l'excusa de dir que parlava en castellà perquè jo també ho feia, va respondre el telèfon en castellà i així va seguir tota l'estona malgrat sentir-me parlar en català.
Per si fos poc només va demanar-me quatre dades bàsiques i no em va deixar ni explicar-me, dient-me que ja em trucarien i em va penjar, per tant no vaig ni poder demanar més informació del programa, ni explicar res de l'escola, ni demanar dia i hora ... res. En tot divendres no van tenir la molèstia de posar-se en contacte amb mi, veurem si aquesta setmana que entrem tinc sort i potser em truquen en CATALÀ i tot!

Reflexió: Perquè preocupar-nos si retallen l'Estatut i es carreguen el català quan tenim un tripartit que ja es carrega el nostre idioma tot solet i sense ajudes externes del "Gobierno amigo".

P.S. Imatge extreta de la web del Bus de la Prevenció ( d'altra banda una idea molt interessant, val a dir-ho).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Post Recomendado deslizante para blogger