Aeroport que té els seus orígens cap l'any 1935, poc abans de la Guerra Civil, avui dia l'aeroport de Reus és bàsic en la configuració de totes les infraestructures viàries i de transport i en la sostenibilitat turística del Camp de Tarragona.
Com tot és evident que genera les seves molèsties i més ara que des de l'entrada en el mercat de les companyies de baix cost i el seu inici d'operacions a Reus el 2004, ha motivat un increment important en el nombre de vols i passatgers d'aquest aeroport, augmentant, per tant, les molesties d'aquells veins o barris situats sota la línia d'enlairament i/o d'aterratge d'aquest aeroport que han vist incrementat el nombre de vols per sobre seu.
Segons dades d'AENA en un dia de mitjans de juliol d'enguany entre arribades i sortides passen uns 30 vols per Reus, i considerant que acostumen a concentrar-se en unes hores concretes del dia això motiva les molèsties esmentades. Però, com sempre... que va ser primer l'ou o la gallina? perquè els inicis de l'aeroport ja vèiem que són de 1935 i moltes de les zones que sobrevolen avui dia segurament van ésser habitades anys més tard.
Després de la Guerra Civil l'aeroport va alternar les seves funcions militars i civils, predominant les primeres i millorant una de les dues pistes existents de terra a meitats del anys 50, a partir del anys 60 comencen els vols chàrters i als anys 70 s'edifica la terminal de passatgers que ha anat ampliant-se, en funció de les necessitats, amb el pas dels anys.
El mes d'octubre de 1998 l'aeroport va passar a ésser d'ús estrictament civil i l'exèrcit va abandonar les seves instal.lacions i com deia abans al 2004 arriben les companyies de baix cost i l'aeroport experimenta una gran progressió i supera aquell any , per primer cop, la xifra del milió de passatgers.
Ara cal entre tots fer gran aquest aeroport per la seva importància vital en el desenvolupament social, turístic i econòmic del Camp de Tarragona i intentar, alhora, generar el mínim de molèsties als ciutadans que, dia a dia, han de conviure amb l'aeroport i les molèsties que aquest ocasiona.
P.S. Fotografia presa d'un d'aquests avions sobrevolant per un barri proper a l'aeroport, el zoom de la càmera és inferior al 12x així que podem veure que massa lluny no passava.
Veure enllaç de La Vanguardia sobre vols internacionals i turisme: http://www.lavanguardia.es/lv24h/20080721/53504772071.html
http://www.lavanguardia.es/lv24h/20080721/53504735765.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada